МОЛЕНИЕ
ЦАРСКОЕ
ЗА БОЖЕСТВЕННОЙ ЛИТУРГИЕЙ
ПЕРЕД ВЗЯТИЕМ КАЗАНИ
Будучи
у стен осажденной Русскими войсками Казани,
Царь Иоанн Васильевич, говорится в
Патриаршей летописи, “Литоргию велел
начати, хотяше бо святыни коснутися и,
съвръша Литоргию, отдати Божиа Богови и
поехати в свой полк. Литоргию же наченшу,
страшно же убо и умилению достойно в то
время благочестиваго Царя видети в церкви
въоружена и тщащимъся к смертному часу за
благочестие. — Моление Царьское. Сам же
благочестивый Царь на образ Христа Бога
нашего прилежно взирая и на рожшую Его
Богоматерь и на угодника Его великого
Сергиа, туто бо приход его царьской к
чюдотворцову образу стоящу, еже з живаго
светилника Сергиа начертана, в сердцы же
своем тайно безъпрестанныа молитвы всылая,
от очию же его яко река слез изливашеся, и
сицевая явьственне глагола:
О
Владыко премилостивый Христе, помилуй раб
Своих! Се время прииде милости Твоея, се
время! Подай крепость на съпротивныя рабом
Твоим! Помилуй, Милостиво, помилуй
падшихъся раб Твоих, Человеколюбце!
Възстави в благо и плененых сирых свободи,
пошли, Милосерде, милость Свою древнюю
свыше, и разумеют погании, яко Ты еси Бог наш,
на Тя уповающе побежаем. И Ты, о Пречистая
Владычица Богородица, умоли рождьшагося ис
Тебе Христа Истиннаго Бога нашего, да не
помянет грехов моих и беззаконий великых,
елико сьгрешил есми пред величеством Славы
Его, но помилуй мя Великий ради Милости
Своея! Ты, Владычице, помощница нам буди и
всему воиньству нашему, на Тя надеющеся, не
посрамимся в бранех молитвами Твоими и всех
святителей Рускых чюдотворцов и сродников
наших, молитвенников и помощников на
съпротивных.
“И
се прииде время на Литоргии, — пишет далее
летописец, - чести святое Евангелие, солнцу
уже въсходящу, и егда кончавше диакон и
възгласи последнюю строку в Евангелии: “и
будет едино стадо и един пастырь”, - и абие
якоже силный гром грянул и велми земля
дрогну и потрясеся. Благочестивый же Царь из
церковных дверей мало поступи и виде
градскую стену подкопом вырвану, и страшна
убо зрением земля, яко тма, являшеся и на
великую высоту въсходяще и многие бревна и
людей на высоту възметающе поганых Царю же
благоверному на молитву уклонившуся, и се
внезапу второй подкоп градцкую стену
грознее перваго сътвори, и множество
граждан на высоте являшеся овем на полы
прерваным, а иным же нозе и руце оторвани, и
с великой высоты бревна падаше в град и
множество нечестивых побита. — И поиде
воиньство Царьское с всех стран на град”.
1552
|
|